دوره آباکوس پروژه محور 

abaqus

دوره ی آموزشی آباکوس به صورت پروژه محور و با رویکرد ساخت و تولید

معرفی نرم افزار آباکوس

آباکوس بعنوان قوی ترین نرم افزار تحلیلی المان محدود در رشته ی مکانیک کاربرد های وسیع و گسترده ای دارد. حل اکثر پروژه های پژوهشی در مقطع ارشد و دکتری بدون استفاده از این‌ نرم‌افزار عملا ممکن نخواهد بود .
این روز ها دانش آباکوس از امتیازات شاخص هر مهندس در زمینه ی پژوهشی و کاری محسوب می شود.در خیلی از مواقع به عنوان برگ برنده ی شما تلقی خواهد شد.
با توجه به سیستم کلاسیک آموزش نرم افزار ها در اکثر آموزشگاه ها . دانشجو با حجم عظیمی از اطلاعات نا کارآمد از قبیل اسم منو ها ، آیکون ها و قابلیت های غیر لازم با توجه رشته و گرایش خود مواجه می شود. این اطلاعات علاوه بر افزایش سردرگمی ، او را از ادامه ی فرآیند یادگیری منصرف و نا امید می کند.

به جرات می توان گفت که این دوره از قوی ترین دوره های آموزشی آباکوس در کشور است.این دوره  کاملا مطابق با نیاز های مهندسین مکانیک طراحی شده است .
در پایان این دوره شما قادر خواهید بود تا مسائل علمی و صنعتی رایج و پر تکرار را شبیه سازی و مدلسازی کنید. و با کمک نرم افزار خروجی های علمی را استخراج و تحلیل کنید.
علاوه بر این ها ، مبانی تئوری المان محدود به زبان ساده به شما تدریس خواهد شد. در هر پروژه با توجه به عنوان آن ، تئوری های لازم به شما تدریس می شود.و کل دوره ی لیسانس‌ مکانیک برای شما مرور می شود.

محتوی و هدف دوره :

آموختن آباکوس با روش پروژه محور و با توجه به نیاز دانشجو های رشته ی مکانیک می باشد .
در این سیستم آموزشی شما از جلسه ی اول درگیر شبیه سازی پروژه های صنعتی و رایج در رشته ی مکانیک می شوید. سپس به مرور به صورت ناخودآگاه و ذاتی با تمام قابلیت های مورد نیاز این نرم افزار آشنا می شوید. علاوه بر آن با اطلاعات فنی و علمی پروژه های مختلف نیز درگیر خواهید شد. این موضوع باعث افزایش دانش فنی شما می شود. علاوه بر آن دید شما را نسبت به مسائل عملی باز تر خواهد کرد .
از مزایای این روش آموزشی افزایش اعتماد به نفس کارآموز در شبیه سازی مسائل پیچیده است  مزیت دیگر یادگیری روش برخورد با پروژه ها و پیاده سازی روند حل مسئله است.

عنوان مطالب و پروژه هایی که در این دوره تدریس خواهد شد :

  1. معرفی تئوری المان محدود و مفاهیم آن
  2. معرفی کلی نرم افزار و محیط های مختلف آن

 

پروژه های مقدماتی :

۱. تحلیل تیر و رسم نمودار های خمش و برش تحت بارگذاری های مختلف
۲.تحلیل خرپا
۳. تحلیل ورق ساده تحت بارگذاری های متفاوت

پروژه های متوسطه :

۴.شبیه سازی ورق های کامپوزیت
۵.براده برداری
۶.کشش عمیق
۷.قالب برش
۸.فورجینگ
۹.نورد ورق
۱۰.پرچ کاری
۱۱.پرس لوله

پروژه های پیشرفته :

۱۲. دلمینیشن کامپوزیت ها
۱۳.تحلیل رشد ترک دو بعدی به روش XFEM
۱۴.برگشت فنری در قالب کشش
۱۵. هیدروفرمینگ
۱۶.اکستروژن
۱۷.خمکاری غلتکی لوله ها
۱۸. نورد لوله ها
۱۹. گسترش ترک بر اثر بار خستگی
۲۰ .برخورد گلوله به ورق ( نفوذ و آسیب)

تحلیل خمش سه نقطه در اباکوس

برای مشاهده فیلم های آموزشی بیشتر به صحفه آپارات ما بپیوندید .