پرینت سه بعدی در صنعت خودرو سازی

 

پرینت سه بعدی در صنعت خودرو سازی

پرینت سه بعدی در صنعت اتومبیل و اتومکانیک کنونی عضوی حیاتی محسوب می شود،کاربرد های تولید افزودنی(یا همان پرینت سه بعدی) افزاش یافته است و توسعه و تطبیق فرآیندها و فن آوری برای رفع نیازهای خاص و توجه به محدودیت های این بخش به سرعت در حال تحول است.

پرینت سه بعدی صنعتی مسیر های جدیدی در تولید موتر هایاتومبیل ها باز کرده است.از مراحل تولید نمونه کارها، طراحی و تولید ابزار به قطعات ساخت، صنعت خودرو یکی از پیشگامان استفاده و ادغام چاپ سه بعدی در فرایندهای آن است.

پرینتر های سه بعدی و مواد مورد استفاده در صنعت خودرو سازی:

فن آوری های تولید افزودنی ما به شما این امکان را می دهد که قطعات خودرو را با هندسه های پیچیده طراحی کنید که برای تولید با استفاده از روش های سنتی دشوار یا غیرممکن می باشد، در حالی که مزایای کاهش وزن را ارائه می دهد، به این ترتیب بهینه سازی بهره وری انرژی و کاهش انتشار CO2 خودروها را شاهد خواهیم بود. با حذف نیاز به ابزار و مونتاژ، چاپ سه بعدی به طور قابل توجهی هزینه و زمان توسعه نمونه سازی را کاهش می دهد و ساخت قطعات کاربردی، با دوام و سفت و سخت را بهبود می بخشد همچنین پاسخ جدیدی به نیازهای رو به رشد برای قطعات کوچک سفارشی ارائه می دهد.

قطعات پرینت شده با مقاومت دمایی بالا:

یکی از مواد مورد استفاده در پرینتر های سه بعدی PA6 برای تولید افزودنی ساختارهای پیچیده و قطعات جداگانه طراحی شده است.

آنها دارای ویژگی های مکانیکی قدرت، سختی و ثبات حرارتی هستند و به عنوان بخش هایی که امروزه در PA6 به وسیله روش های تزریق سنتی به طور کامل تولید می شوند و آنها را برای قطعات داغ موتور برای مجموعه های کوچک خودرو یا برای فرمول ۱ مناسب می کنند.

تکنولوژی پرینتر های سه بعدی به مهندسین اجازه می دهد تا مدل های اصلی با دقت بسیار بالا برای بخش خودرو را تولید کنند، اعتبار سنجی خواص مکانیکی قطعات با نمونه های سه بعدی  چاپ شده قبل از تولید ابزارهای خود،باعث کاهش بودجه و زمان تولید قالب های تزریق برای نمونه سازی اولیه می شود و تکرارهای لازم برای تکمیل نمونه های اولیه خود را در زمان بندی کوتاه مدت تحمیل شده توسط بازار تسهیل می کند. این فناوری با بهینه سازی سطح جزئیات و رزولوشن مدل های اصلی خود را با نتایج عالی، در مقایسه با روش های استفاده از موم سنتی، بدون تحریف مدل اصلی عرضه می کند.

ریخته گری با استفاده از چاپ سه بعدی مدل های با رزولوشن بالا، با ارزش گذاری بالا به کاربران اجازه می دهد که هندسه عملکرد را بهینه سازی کنند در حالی که حذف محدودیت ها و محدودیت های مدل های مدور تزریق قالب یکی دیگر از مزایای این فناوری است.

امروزه نه تنها تولید کنندگان خودرو ها در حال گسترش استفاده از این تکولوژی هستند بلکه استارت آپ های زیادی با پتانسیل بالای تجاری از پرینتر های سه بعدی با متریال های جدید به تولید محصولات خود می پردازند. کربن با استفاده از یک پنجره اکسیژن قابل نفوذ در  LED سفارشی شرکت ها و واحدهای رزین آن ها  قادر به پرکردن اشیا کامل در کمتر از ۱۰ دقیقه است. قطعات کریستال “رشد می کنند” .

AUDI و SLM از پرینتر های سه بعدی استفاده می کنند:

همانند بسیاری از تولیدکنندگان آلمانی خودرویی، AUDI از چندین سال فن آوری های چاپ سه بعدی استفاده کرده است. اخیرا شرکت AUDI یک مرکز چاپ سه بعدی در Ingolstadt در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرده است. آنها در حال حاضر با SLM Solutions Group AG کار می کنند که متخصص تولید مواد افزودنی فلزات، تولید نمونه های اولیه و قطعات یدکی هستند.

همانند بسیاری از تولیدکنندگان آلمانی خودرویی، AUDI از چندین سال فن آوری های چاپ سه بعدی استفاده کرده است. اخیرا شرکت AUDI یک مرکز چاپ سه بعدی در Ingolstadt در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرده است. آنها در حال حاضر با SLM Solutions Group AG کار می کنند که متخصص تولید مواد افزودنی فلزات، تولید نمونه های اولیه و قطعات یدکی هستند.

چاپ سه بعدی صنعتی زمانی مفید است که برای ساخت قطعات پیچیده یا نادر استفاده شود که تولید سنتی تنها می تواند با هزینه های بالا (برای حجم کم) تولید کند. مزیت دیگری فرآیند افزودنی این است که یک جزء برای انجام کارهای چندگانه مانند خنک سازی یا جریان فعلی استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.