ساخت قرنیه به کمک پرینتر سه بعدی

گروهی از محققان انگلیسی یک قطعه جدید درعلوم  بیوتکنولوژی را توسعه داده اند که می تواند به میلیون ها نفر کمک کند تا بینایی خود را بهبود ببخشند .

این یکی دیگر از شگفتی های پرینتر های سه بعدی است. با استفاده از سلول های بنیادی ، کلاژن و یک نوع پلی ساکارید به نام آلژینات برای ایجاد به اصطلاح “بیو جوهر” که می تواند ، برای چاپ قرنیه بکار گرفته شود . این قرنیه ها در حال حاضر وارد بازار نشده اند . در صورت ورود به بازار آن را یک پیشرفت در زمینه پیوند قرنیه، که در حال حاضر به فرایندی آهسته متکی است، قلمداد میکنند . در حال حاضر  قرنیه به اندازه کافی در دسترس نمی باشد . برای بازگشت بینایی نزدیک به 15 میلیون نفر در سراسر جهان به کمک این روش میتوان قدم برداشت . قرنیه در قسمت خارج از چشم قرار گرفته . قرنیه به عنوان یک دیوار محافظ برای محافظت از گرد و غبار، باکتری ها و سایر موارد کوچک استفاده می شود. با این حال، با عفونت و با برخورد اشیای خارجی ، صدمه میبیند .

محققان می گویند که با اسکن سه بعدی چشم یک نفر می توانند قرنیه را به اندازه مناسب در حدود 10 دقیقه چاپ کنند.

کارشان در این ماه در مجله  Experimental Eye Research تحقیقات خود را انتشار دادند .

نتایج تحقیقات به شرح زیر است :

محققان می گویند  قرنیه های  ساخته شده با پرینت سه بعدی ما اکنون باید مورد آزمایشهای بیشتری قرار بگیرند . این قرنیه ها قادر هستند چندین سال قبل از اینکه ما بخواهیم آنها را برای پیوند استفاده کنیم ، سالم بماند. ” ” با این حال ، آنچه ما نشان داده ایم این است که قرنیه ها را با استفاده از مختصات گرفته شده از چشم بیمار مورد کاربرد قرار بگیرند . این رویکرد توان بالقوه برای مقابله با کمبود جهانی است.

در حال حاضر هزینه یک پیوند قرنیه برای کسی که بدون بیمه درمانی در ایالات متحده است، معمولا بین 13،000 تا 28،000 دلار هزینه دارد. این یک روش گرانقیمت اما مهم برای بخش هایی از آسیب پذیر ترین جز از بدن انسان است.

این تکنولوژِی جدید را به لیستی از موارد جالبی که انسانها هم اکنون میتوانند با پرینتر های سه بعدی ، در کنار حلقه های ماه ، گیتارها و پاها برای حیوانات خانگی ما خلق کرده اند ، اضافه کنید .

 مرکز طراحی و مهندسی معکوس واقع در دانشگاه تهران ، با استفاده از کادری مجرب ارائه دهنذه خدمات زیر می باشد :

مهندسی معکوس 

اسکن سه بعدی 

پرینت سه بعدی 

آنالیز مواد

کنترل کیفیت 

بازرسی هندسی و ابعادی قطعات صنعتی

نمونه سازی سریع

طراحی و مدلسازی قطعات پیچیده صنعتی 

برگزار کننده همایش  و دوره های آموزش مهندسی معکوس

برگزار کننده همایش و دوره های آموزش پرینت سه بعدی 

برگزار کننده دوره های آموزشی فنی مهندسی 

سایت مرکز :

http://tehran3dp.ir

کانال آپارات :

https://www.aparat.com/ut_redc

کانال تلگرام :

telegram.me/ut_redc

اینستاگرام :

instagram@ut_redc

۰۹۱۰-۶۴۲۲۰۶۳

۰۲۱-۸۶۰۹۴۳۱۷

امیرآباد شمالی ، دانشکده فنی دانشگاه تهران ، جنب دانشکده مهندسی مکانیک