پرینتر سه بعدی فوق سریع دانشگاه MIT

 

 

تکنولوژژی پرینت سه بعدی (ساخت افزایشی ) ، نمایشی بارز از در هم شکستن مرز های علم و دانش در صنعت تولید است. استفاده اصلی از این تکنولوژی در ساخت قطعات و تجهیزاتی است که ساخت آن ها با روش های قدیمی از جمله CNC و لیزر نا ممکن است. در این تکنولوژی سرعت یک پارامتر بسیار مهم به حساب می آید .

پرینتر سه بعدی جدید با سرعت ده برایر

اگر تا کنون اقدام به پرینت قطعه ای بزرگتر از یک سکه نموده باشید ، متوجه میشود که چرا بزرگان در گذشته میگفتند که منتظر ایستادن سخت ترین قسمت کار است.
به تازگی تیمی مهندسی در دانشگاه MIT ، اقدام به ساخت پرینتری چدید نموده اند که سرعت عملکرد آن بیش از ده برابر نمونه های مشابه آن میباشد.

به گفته این تیم تحقیقاتی ، نمونه قطعاتی که ساخت آن ها در گذشته با تکنولوژی پرینت سه بعدی بیش از یک شبانه روز طول میکشید ، امروژه ساخت آن با استفاده از این پرینتر در حد یک یا دو ساعت بیتر به طول نمی انجامد .

کاربرد این پرینتر بیشتر در صنایعی مشخص میشود که در آن ها تعداد زیادی قطعه به کار میرود . در این گونه صنایع در موارد زیادی دلیل استفاده از پرینت سه بعدی ، ساخت مدل هایی از قطعه های اصلی میباشد که هدف ، انجام تست های مختلف روی این مدل هاست . در این گونه صنایع ، بالا بودن سرعت پرینت ، یک پارامتر بسیار مهم به حساب می آید .

این سیستم جدید ، با تکنولوژی FDM (همانند مدل های مشابه دیگر ) ، ساخته شده است که پلاستیک مایع را به صورت لایه لایه روی هم می نشاند تا یک مدل ساخته شود. در این مکانیزم از یک لیزر پشرفته نیز استفاده شذده است که کمک میکند تا فرایند ذوب پلاستیک با سرعت بیشتری انجام شود.
اجزای دیگر این دیتگاه با قسمت ذوب پلاستیک به گونه ای جفت شده اند که امکان حرکت سریعتر تزریق کننده ی پلاستیک این پرینتر فراهم شود . این که چه زمانی این تکنولوژی به بازار برسد بستگی به این دارد دانشگاه MIT چقدر درزمینه ی هزینه ها و بازاریابی این دستگاه حمایت شود .

 

در ادامه میتوانید ویدیوی این پرینتر را مشاهده نمایید.

 

 

 

 مرکز طراحی و مهندسی معکوس واقع در دانشگاه تهران ، با استفاده از کادری مجرب ارائه دهنذه خدمات زیر می باشد :

مهندسی معکوس 

اسکن سه بعدی 

پرینت سه بعدی 

آنالیز مواد

کنترل کیفیت 

بازرسی هندسی و ابعادی قطعات صنعتی

نمونه سازی سریع

طراحی و مدلسازی قطعات پیچیده صنعتی 

برگزار کننده همایش  و دوره های آموزش مهندسی معکوس

برگزار کننده همایش و دوره های آموزش پرینت سه بعدی 

برگزار کننده دوره های آموزشی فنی مهندسی 

سایت مرکز :

 

http://ut-redc.com

کانال آپارات :

https://www.aparat.com/ut_redc

کانال تلگرام :

telegram.me/ut_redc

اینستاگرام :

instagram@ut_redc

 

۰۹۱۰-۶۴۲۲۰۶۳

۰۲۱-۸۶۰۹۴۳۱۷

امیرآباد شمالی ، دانشکده فنی دانشگاه تهران ، جنب دانشکده مهندسی مکانیک

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی بیش از حد شده است. لطفا یکبار دیگر کپچا را پر کنید.