دوره ی آموزش نرم افزار pdms  

 

آشنایی با نرم افزار PDMS

نرم افزار PDMS مخفف عبارت Plant Design Management System محصول شرکت AVEVA  می باشد . این نرم افزار  از کارآمدترین و به روزترین نرم افزارهای مدلسازی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دنیا است. pdms در اکثر کشورها برای مدلسازی و مدیریت پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که از نام واژه ترکیبی این نرم افزار پیداست، این برنامه قابلیت طراحی، مدلسازی و مدیریت یک سایت را تا بالاترین حد آن داراست.

 

محتوی و هدف دوره

pdms توانایی بالایی در مدل کردن تجهیزات دارد . pdms نرم افزار اول دنیا در این صنایع مختلف علی الخصوص صنعت نفت و گازو پتروشیمی  است.
نرم افزار از قابلیت بسیار بالایی در دسته بندی و رعایت سلسله مراتب در مدلسازی را داراست. به گونه ای که به سادگی میتوان به تمامی اجزای یک Plant دسترسی پیدا کرد .
ازجمله نکات مثبت این نرم افزار  همخوانی ، ارسال و دریافت فایلها جهت هماهنگی با نرم افزارهای متداول و رایج علم مهندسی است. چنانکه قابلیت همخوانی فایلهای مدلسازی شده در Micro station را داراست. با زبان Visual basic میتوان برای این نرم افزار برنامه نویسی کرد. pdms قابلیت خروجی انواع گزارشها با فرمتCsv , Doc را دارد. همچنین می توان نقشه های خروجی را با فرمت PLT , DXF , DWG به اتوکدمنتقل کرده و تغییرات لازم را بر انها اعمال کرد.

 

 

وبینار آنلاین PIPING & PDMS

این وبینار توسط مرکز طراحی و مهندسی معکوس برگزار شده و برای دیدن قسمت های بعدی آن به آپارات ما بپیوندید .